fredag 27 december 2013

Låt mig få presentera; Baron Hugo af Klockhammar och Mätress Agnes



Hugo fick jag i födelsedagspresent mars - 11. Jag har aldrig mött en ljuvligare hund. Det var KÄRLEK i första ögonkastet. Hugo är Hugo. Don´t mess with Hugo. Punkt och slut. Hugo sätter reglerna. Hugo ställer klockan. Mr Hugo styr och bestämmer ALLT. Inget ont om Hugo, oh nej. Hakuna Matata är hans melodi. Sova, sova och sova lite till och vila efteråt är Hugos motto.

Trots envisheten och alla gråa hår köpte jag en hund till. Tro det eller ej. Jajamän. En Engelsk Bulldog till, som lystrar till namnet Agnes.

Säljaren skrev i annonsen; "Agnes är en försynt och lågmäld dam." Agnes var mycket riktigt, väldigt speciell då hon kom till oss mars - 12. Hon var försiktig. Blyg. Agnes tog inte för sig. Men lugnt. Vi lät Agnes ta den tid hon behövde. Ingen tvång. Inga krav. Idag får vi andas djupt för att orka med Agnes iver. Agnes är en sprallig och sprudlande bulle-tjej.

Omöjligt att tro att vi har två hundar av samma ras. Två hundar. Samma ras. Helt olika personlighet. Självklart att måste vi skaffa bulle-valpar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dina avtryck gör mig glad.