fredag 14 februari 2014

Dum i hela huvudet


Fredag. Ah! Underbart. Vi har längtat efter dig! Jag har haft lite mycket att göra (jag både jobbar heltid och pluggar nästan heltid). Dumt, ja. Jag vet. Jag är dum i hela huvudet. Lånat ett par böcker idag som jag tänkte jag skulle börja plöja i helgen. Bloggen är inte uppdaterad på länge. Men det har inte hänt så mycket värt att rapportera...

För övrigt väntar vi IVRIGT på att se några tecken som skulle tyda på att Agnes är dräktig. Nu till helgen har det gått tre veckor. Fortfarande kan vi inte se någonting konkret. Det är för tidigt. Men vi letar och synar Agnes. Allt hon gör. Och inte gör. Vi inbillar oss att aptiten ökat. Att hon dricker mera vatten. Att hon sover mera. Och. Hon är inte ett dugg pigg på att gå ut. Svullnaden på snippan har inte gått tillbaka. Svärmor sade att Agnes juvrar är mjukare och har en rosa nyans. O s v . . .
 

För övrigt är det något helt fantastiskt som händer i helgen. Mitt livs första naturruvade kycklingar beräknas kläckas på söndag! Två av surhönorna har legat troget i tre veckor nu. Den tredje surhönan lade sig fem dagar senare, så hennes kycklingar väntas om exakt en vecka. Jag gissar att jag kommer att springa mellan huset och hönsen hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dina avtryck gör mig glad.