lördag 18 januari 2014

Dags att mäta Agnes


Nu är jag arg!! Riktigt, riktigt arg. Jag följer Djurinspektörerna som går på TV4. Valpfabriker. Många djur i trånga burar. Djur i misär. Hemska förhållanden. Nonchalanta människor. Ja. Listan är lång. Hur många idioter finns det i världen?

Själv har jag ångest. Jag googlar. Jag frågar kunniga arbetskamrater (de jobbar som djurskötare). Jag tar kontakt med Jordbruksverket. Valpningslådan!! Det är det jag har ångest för. Jag vill veta måtten för att det ska bli helt rätt och riktigt. Mankhöjden på Agnes avgör har jag fått veta.


Till Hugos stora förtjusning har Agnes numera en trevligare ton mot honom. Han får vara i samma rum. Han får titta på henne. Inget morrande hörs längre. Hugo uppvaktar tålmodigt. Agnes börjar mjukna till. Så nu ska jag gå och mäta Agnes. Så dags för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Dina avtryck gör mig glad.